poniedziałek, 17 czerwca 2013

Kasowanie hasła biosu w komputerze Dell Demension.



Dzisiaj miałem niezłą niespodziankę.  Komputer, który przywiozłem do naprawy miał ustawione hasło na bios i na „botowanie”  systemu.    
Czyli zaraz po włączeniu komputera pokazywał się komunikat żeby wpisać hasło i tak samo gdy chciało się wejść do biosu płyty głównej. 

Na pierwszy rzut oka banał: wystarczy zresetować bios lub wyjąć baterię.  
Po znalezieniu jedynej zworki odłączyłem komputer od prądu przełożyłem ją na chwilę z pozycji 1-2 na 2-3 a potem podpiąłem prąd i uruchomiłem komputer  a tu nic –  dalej woła o hasło. 
Dobra – myślę sobie - wyjmę baterię to zresetuje się bios bo może zworka nie ta  – jednak to też nic nie dało.
Co jest do diabła ?   
Nauczony doświadczenie zacząłem pytać wujka „Google”  ale na polskich forach nic nie znalazłem. 
Na anglojęzycznych znalazłem post w którym ktoś napisał, że powinny być dwie zworki jedna od resetu hasła a druga od resetu biosu, więc zawzięcie zacząłem szukać  takiej zworki na płycie głównej.  Niestety była tylko jedna, którą już zresztą przestawiałem.

Przyjrzałem się dokładnie opisowi tej zworki a z niego wynikało, że pozycja 1-2 zworki  to Normal a  2-3 to Configure.  No to jesteśmy już w domu!!!

Wystarczyło zworkę przełożyć na 2-3, włączyć komputer który automatycznie wchodził do biosu tam zresetować hasła, wyłączyć komputer, przełożyć  zworkę w pozycję 1-2 i gotowe. 

Poniżej zdjęcie tego komputera z zaznaczonym miejscem opisanej zworki.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz